Hoppa till innehåll

En genomusel bransch eller en handfull som ställer till med mycket?

Av Kajsa Frisell

”Konsumenternas förtroende för telekombranschen är fortsatt lågt”. Så låter det i förhandssnacket till årets konsumentrapport. Precis som förra året, och året där före… Det är trist läsning, och naturligtvis allvarligt. Att kunder och konsumenter är nöjda med det de köper, och med hur köpen går till, borde vara en ledstjärna för alla företag som erbjuder och säljer produkter och tjänster. Och är det också för telekombranschen.

Avtal -16: IT&Telekomföretagen kommenterar Sekos yrkanden

Av admin

Sekos yrkande på Telekom-avtalet för 2016 är en löneökning på 3,2%, jämfört med Unionen och Akademikernas 2,8%. Den garanterade löneökningen för alla skall vara 400 kr och lägstalönerna skall öka med 800 kr. Utöver detta skall lönetrappor införas efter ett visst antal år i arbetslivet.

Den negativa trenden är bruten!

Av Kajsa Frisell

Idag presenterade Svenskt Kvalitetsindex sin rapport Telekom 2014 och konstaterar där att kunderna nu är nöjdare med sina telekomtjänster. Branschen har därmed lyckats bryta den negativa trend som pågått sedan 2010, vilket är fantastiskt glädjande!