
Semester och semesterplanering
Datum
20 mar 09:00-11:00
Plats
Digitalt
Pris
1995 kr för medlemmar
3295 kr
Det är hög tid att börja semesterplanera!
I den här kursen guidar vi dig genom semesterlagens stundtals snåriga bestämmelser och beräkningar. Vi går igenom kollektivavtalens semesterregler och vad som är viktigt att tänka på inför kommande semesterplanering. Du får handledning i den praktiska hanteringen av vanliga semesterfrågor som uppstår under ett semesterår och i samband med anställningens ingående samt upphörande.
Kursinnehåll
Efter genomförd kurs ska du som deltagare ha all kunskap du behöver för att känna dig trygg att hantera och navigera i semesterfrågor från ett arbetsgivarperspektiv.
Under kursen får du lära dig om:
- Semesterlagens principer samt semesterbestämmelser i kollektivavtalen
- Beräkning av semesterlön
- Vilka möjligheter finns att avtala om avvikelser från semesterreglerna?
- Semestergrundande frånvaro
- Rätten att spara semester
- Semester vid avslut av anställning och tvist
- Hur ska semestern förläggas och planeras?
- Praktiska tips och tillvägagångsätt för en smidig semesterhantering
Målgrupp
Kursen riktar sig till dig som jobbar inom HR eller People and culture.
Praktisk information
Datum: 20 mars
Tid: 09.00 – 11.00
Plats: Kursen hålls digitalt via Teams.
Pris: 1 995 kr för medlemmar, 3 295 kr för icke medlemmar
Kursledare
Kursen hålls av Siri Åhlmans, arbetsrättsjurist och Ebba Svenburg, arbetsrättsjurist
Anmälan
Anmälan till kursen görs via denna länk