Hoppa till innehåll

Vi gör skillnad!

Av Pär Nygårds

Idag var en bra dag för IT&Telekomföretagen och våra medlemsföretag. Under vintern och våren har vi hjälpt Regeringskansliet programmet till digitaliseringsminister Peter Eriksson och statsminister…

Framtiden möter verkligheten

Av Lars Lundberg

Idag har Arena Välfärdsteknologi kommit till Skåne och Hässleholm. Tema för dagen är fallprevention ett område som är hett med stort intresse, drygt 70 deltagare…

Datarådet tar ställning

Av admin

Datarådet, IT&Telekomföretagens medlemsråd för data- och innehållsrelaterade frågor, har gemensamt arbetat fram ett antal ställningstaganden om data och digitalt innehåll som är tänkta att användas…

Säljfokus i telekombutik: hjälpa konsumenter att navigera i den digitala världen

Av Kajsa Frisell

Utgångsläget är tufft. Förtroendet för telekombranschen är lågt, mycket till följd av en historik av tveksamma säljmetoder och oseriösa aktörer. Trots att branschen arbetat hårt med att rensa upp och fokusera på kundnöjdhet är det en lång väg kvar tills vi kan stoltsera med att vara Sveriges bästa konsumentmarknad. Som en butikssäljare sa till mig: ”Att förtroendet är lågt för oss på grund av tidigare beteende är inte roligt, men det är något vi måste hantera. Varje dag.”