Kan jag få ett avtal skickat till mig för att granska innan jag köper det?
Svar: Nej, TechSverige skickar inga avtal via mejl eller post. För att ta del av standardavtalens innehåll vänligen lägg en beställning i Almegas webbshop.
Får ett avtal i pappersformat skannas och mejlas?
Svar: Nej, användare av tryckta avtalsdokument får inte kopiera, scanna, trycka, duplicera, eller på något sätt hantera avtalen elektroniskt, avtalen får ex. inte mejlas.
Får avtal via abonnemang lagras elektroniskt för att slippa ladda ner dem varje gång?
Svar: Nej, avtalen hålls uppdaterade i vår webbshop och elektronisk lagring av avtalen är inte tillåten, förutom tillfällig lagring som ex. bilaga till en offertgivning via mejl.
Hur säger jag upp mitt abonnemnag på TechSveriges digitala standardavtal?
Svar: Logga in på ditt konto i denna webbshop och gå till Mitt konto – Mina ordrar – tryck på ”Avbryt prenumeration”. Uppsägning görs av kunden, men vi på TechSverige kan såklart hjälpa er, maila till standardavtal@techsverige.se
När måste jag senast säga upp mitt abonnemang på TechSveriges digitala standardavtal för att det inte ska förnyas?
Svar: Uppsägning ska göras senast 1 månad innan den automatiska förnyelsen för att inte påbörja en ny prenumerationsperiod på 1 år.
Vart skickas fakturan vid en beställning i TechSveriges webbshop?
Svar: En PDF-faktura skickas till den e-postadress som angavs under fakturaadress vid beställningen. Vi rekommenderar att du anger en e-post som är avsedd för fakturahantering och bevakas av företaget, ex. e-post till er ekonomiavdelning. Undvik e-postadresser till enskilda personer eftersom det ofta leder till missade fakturor.
Hur ändrar jag mitt lösenord?
Svar: Logga in på ditt konto i webbshopen och gå till rubriken Mitt konto – kundinformation – längst till höger i menyn finns ”byt lösenord”
Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag nu?
Svar: Gå in på inloggningsidan i TechSveriges butik och klicka på ”Glömt lösenord”. Fyll i ditt användarnamn (den e-post som angavs vid registrering av kontot) och klicka sedan återställ. Ett automatiskt mejl med instruktioner om hur du skapar ett nytt lösenord skickas till användarnamnet.
Vad gäller vid beställning av Tryckta standardavtal?
Alla våra standardavtal trycks då kunden gör ett köp av tryckta standardavtal, sk print on demand. Vid köp av print on demand-produkter upphör ångerrätten när produktionen av varan har påbörjats, detta innebär att köpet av tryckta standardavtal är bindande.