TechSverige lanserar ny grafisk identitet
Tisdagen den 17 december presenterade TechSverige sin nya grafiska identitet, som markerar starten på en ny era. Från och med årsskiftet blir TechSverige en fristående bransch- och arbetsgivarorganisation med fullt fokus på att stärka techsektorns utveckling och stötta medlemsföretag inom it, telekom och tech.
Den nya grafiska identiteten innefattar en uppdaterad logotyp, ny färgpalett och typografi samt ett nytt visuellt uttryck. Designen, baserad på konceptet ”en mosaik av möjligheter”, lyfter fram techbranschens dynamik, innovation och mångfald och speglar TechSveriges uppdrag att samla och representera hela techbranschen.
– Mosaiken symboliserar hur vi tillsammans med våra medlemsföretag skapar framgång. Varje del representerar unika företag och aktörer som tillsammans bildar en stark och sammanhållen helhet. Den ger oss en stabil grund men är samtidigt levande och flexibel, vilket speglar hur vi anpassar oss till nya förutsättningar och möjligheter, säger Nicole Vianna, kommunikationschef på TechSverige.
Den nya identiteten markerar ett viktigt steg i TechSveriges utveckling och förberedelserna inför att bli en fristående organisation inom Svenskt Näringsliv från årsskiftet.
– Det känns väldigt roligt med vår nya fräscha grafiska identitet, som är ett led i TechSveriges utveckling där vi har vässat vår verksamhet och nu står ännu starkare för att fullt ut fokusera på techbranschens unika behov och förutsättningar. Som Sveriges största bransch- och arbetsgivarorganisation för alla it-, telekom- och techföretag bildar vi tillsammans en samlande och konstruktiv kraft för techbranschen och för en hållbar samhällsutveckling där digitaliseringens potential tas till vara på ett klokt sätt. Det är vårt uppdrag att stärka våra medlemsföretag så att de kan fortsätta vara attraktiva arbetsgivare och bidra till svensk ekonomi, välfärd och konkurrenskraft, säger Åsa Zetterberg, vd på TechSverige.