Standardavtal
Här kan du som beställa TechSveriges Standardavtal för dig som handlar med produkter och/eller tjänster inom IT- och telekom. De kan hjälpa dig förhindra en tvist mellan parter! I flera avtal hänvisar vi till de Affärsjuridiska grundprinciperna. De kan ni läsa mer om här.
Vill du komma i kontakt med oss? Kontakta oss på standardavtal@techsverige.se
Kategorier
- Alla (51)
- GDPR (12)
- IT-tjänster (11)
- IT-underhåll (5)
- Leveranser (15)
- Molntjänster (8)
- Övrigt (13)
- SLA (7)
I vår butik finns tre versioner av sk Särskilda bestämmelser för behandlingen av personuppgifter; en för Molntjänster, en för IT-Infrastrukturtjänster och en för övriga tjänster (t.ex. IT-Projekt, IT-Tjänster och Agila Projekt). Välj därför de särskilda bestämmelser för behandlingen av personuppgifter som lämpar sig bäst för aktuell(t) tjänst/uppdrag/underhåll.
Till de Särskilda bestämmelserna för behandlingen av personuppgifter kommer även bilagan Specifikation över behandlingen av personuppgifter. Bilagan/formuläret måste fyllas i av kund och leverantör senast i samband med att avtalet ingås.
Samtliga dokument finns direktöversatta till engelska.
-
Abonnemang – TechSveriges digitala standardavtal, 12 mån
-
All agreements in English
-
Agila projekt, Allmänna bestämmelser (10 ex)
-
Agila projekt, Bilaga Risk- och vinstdelning (10ex)
-
Agila projekt, Kommentar (10 ex)
-
Agile Projects, Appendix Risk- and profit-sharing
-
Agile Projects, Comments
-
Agile Projects, General terms and conditions
-
Agreement 90, General Terms and Conditons
-
Alla avtal på svenska
-
Allmänna leveransvillkor 91 – Enkla leveranser av datorer och kontorsutrustningar (10 ex)
-
Avtal 90, Allmänna bestämmelser (10 ex)
-
Avtalskappa (10 ex)
-
Bilaga specifikation över behandling av personuppgifter: Molntjänster och IT-Infrastrukturtjänster (10 ex)
-
Bilaga, specifikation, personuppgifter: övriga tjänster (10 ex)
-
Cloud Services, General Terms and Conditions
-
Cloud Services, Service Level Agreement (SLA)
-
Cloud Services, Special Terms and Conditions
-
Comments, Special Terms and Conditions Personal Data
-
Confidentiality agreement
-
General Terms and Conditions 91 (simplified deliveries of hardware)
-
Infrastrukturtjänster – Villkor Servicenivåer SLA (10 ex)
-
Internet Project, General Terms and Conditions
-
Internetprojekt, Allmänna bestämmelser (10 ex)
-
IT infrastructure Service Level Agreement SLA
-
IT Infrastructure Services – Special Terms and Conditions
-
IT Infrastructure Services, General Terms and Conditions
-
IT Maintenance, General terms and conditions
-
IT Maintenance, Service Levels Agreement(SLA)
-
IT Services, General Terms and Conditions
-
IT Underhåll, Villkor Servicenivåer för underhåll, SLA bilaga (10 ex)
-
IT-Infrastrukturtjänster, Allmänna bestämmelser (10 ex)
-
IT-Infrastrukturtjänster: Särskilda bestämmelser vid behandling av personuppgifter (10 ex)
-
IT-Project, General Terms and Conditions
-
IT-Projekt, Allmänna bestämmelser (10 ex)
-
IT-Tjänster, Allmänna bestämmelser (10 ex)
-
IT-Underhåll, Allmänna bestämmelser (10 ex)
-
Kommentarer till särskilda bestämmelser för behandling av personuppgifter (10 ex)
-
Molntjänster, Allmänna bestämmelser (10 ex)
-
Molntjänster, Särskilda bestämmelser vid behandling av personuppgifter (10 ex)
-
Molntjänster, Villkor Servicenivåer SLA-bilaga (10 ex)
-
Särskilda bestämmelser för leverans av Kassaregister och Kontrollenheter (10 ex)
-
Särskilda bestämmelser vid behandling av personuppgifter – övriga tjänster (10 ex)
-
Sekretessavtal (10 ex)
-
Services, General Terms and Conditions 2009
-
Special Terms and Conditions- Other Services
-
Specification of the Processing of Personal Data: Cloud Services and IT Infrastructure Services
-
Specification of the Processing of Personal Data: Other Services
-
Tjänster, Allmänna bestämmelser (10 ex)
-
Välfärdsteknik och tjänster, Allmänna bestämmelser (10 ex)
-
Välfärdsteknik och tjänster, Villkor Servicenivåer SLA-bilaga